banner retouren

Mag ik een artikel retourneren?

Bent u niet tevreden over uw aankoop? U kunt het artikel volgens onze retourvoorwaarden retourneren.

Voor particulieren hanteert DiscountOffice.nl de wet koop op afstand: u mag het artikel ongeacht de reden terugsturen. Wel binnen 14 dagen na levering bij ons melden via het retourformulier. Er kan sprake zijn van waardevermindering als u het product intensiever gebruikt dan noodzakelijk is om de eigenschappen van het product te beoordelen. Als u het product incompleet of beschadigd retourneert is er ook sprake van waardevermindering.

Het artikel dient in originele staat en verpakking (indien mogelijk) teruggestuurd te worden. In originele staat betekent dat u het artikel wel mag bekijken maar niet gebruiken.

Is het artikel wel gebruikt? Dan brengt DiscountOffice.nl een waardevermindering in rekening.

Ook zakelijke klanten kunnen een artikel retourneren. Binnen 14 dagen na levering kunt u uw retouraanvraag bij ons aan te melden via het retourformulier. Na beoordeling van uw aanvraag ontvangt u per e-mail meer informatie over de procedure.

Retourvoorwaarden

Particulier

Als particulier kunt u altijd om welke reden dan ook uw artikel terug sturen. DiscountOffice hanteert voor consumenten de wet koop op afstand. U dient dit wel binnen 14 dagen na levering bij ons aan te melden via de retourmeldingen-pagina. Tevens kunt u gebruik maken van het printbare ontbindingsformulier (pdf).
De kosten van het terugsturen van de producten zijn voor de afnemer. Voor een collo bedragen deze kosten ongeveer € 7,00, de kosten voor het retourneren van een pallet bedragen ongeveer € 50,00.

Voorwaarden particuliere klanten:

  • Artikelen dienen in originele staat en verpakking (indien mogelijk) teruggestuurd te worden
  • Originele staat betekent dat u het artikel wel mag bekijken maar niet gebruiken
  • Is het artikel wel gebruikt of is de verpakking dusdanig beschadigd bij opening dan wordt er een waardevermindering in rekening gebracht

Uitzonderingen:

De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:

  • Artikelen waarvan de verzegeling verbroken is en de waardevermindering 100% is, zoals cartridges, softwarepakketten, hardware installatie
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear-headsets, mondkapjes, waterkokers, koffiezetapparaten.
  • Specials, dat wil zeggen producten die speciaal voor u op bestelling gefabriceerd zijn c.q. bedrukt zijn.
  • Boeketten verse bloemen, kantoorplanten en kerstgeschenken.
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.

Zakelijke klanten

Wanneer u als bedrijf, stichting, school of overheid een artikel wilt retourneren, dient u dit binnen 14 dagen na levering bij ons aan te melden via het retourformulier op de website. Onze afdeling retouren beoordeelt uw retouraanvraag en informeert u per e-mail of deze aanvraag wordt geaccordeerd.

Wanneer het akkoord is en wij hebben het artikel goed ontvangen in ons magazijn, krijgt u het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd. DiscountOffice hanteert 10% magazijn en handelingskosten voor goederen met een minimale retour waarde van 50 euro excl. BTW.
U dient zelf de goederen op te sturen. Voor een collo bedragen deze kosten ongeveer € 7,00, de kosten voor het retourneren van een pallet bedragen ongeveer € 50,00.

Voorwaarden zakelijke klanten:

  • Meld op DiscountOffice.nl retourmeldingen dat u een artikel retour wilt sturen.
  • U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek.
  • U ontvangt daarna via e-mail instructies over de afhandeling hiervan.
  • Na ontvangst van uw zending, wordt er binnen 10 werkdagen een creditnota opgemaakt en aan u toegezonden.
  • Indien zakelijke klanten, de artikelen retourneren buiten onze retourvoorwaarden om, behouden wij het recht deze artikelen terug te sturen op kosten van de rechtmatige eigenaar zonder creditering van het factuurbedrag.
  • Een retourmelding ontheft u niet van uw betalingsverplichting.
  • Het is helaas niet mogelijk een artikel te ruilen voor een ander artikel, omdat de retourprocedure en de bestelprocedure verschillen. U kunt uiteraard altijd het artikel opnieuw bestellen via DiscountOffice.nl.

De artikelen

  • moeten ongebruikt en in originele, ongeopende, onbeschreven, onbeschadigde verpakking ontvangen worden.
  • mogen niet bedrukt zijn, tenzij wij ze specifiek voor u op voorraad houden.
  • met een houdbaarheidsdatum moet nog minstens 1 maand geldig zijn.
  • zoals agenda's, kalenders e.d. moeten nog minstens 10 maanden bruikbaar zijn.

Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:

  • Softwarepakketten, computer hardware, printers, postzegels, kassa's, inktcartridges en tonercassettes en/of producten waarvan de verzegeling verbroken of de verpakking geopend is, of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear-headsets, mondkapjes, waterkokers, koffiezetapparaten e.d.
  • Specials / service artikelen, dat wil zeggen producten die speciaal voor u besteld zijn c.q. bedrukt zijn (deze artikelen worden aangeduid met een levertijd van '5 werkdagen of langer' of 'levertijd op aanvraag').
  • Artikelen die besteld zijn uit de Outlet-koopjes.
  • Boeketten verse bloemen, kantoorplanten en kerstgeschenken.
  • Voor zakelijke klanten is het alleen mogelijk om de originele besteleenheden te retourneren conform onze website.
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.
DiscountOffice.nl levert aan prijsbewuste bedrijven, instellingen en particulieren. Het zeer complete assortiment is meestal direct uit voorraad leverbaar in heel Nederland. Daarnaast zijn op aanvraag nog eens duizenden artikelen leverbaar via een uitgebreid internationaal netwerk.
Gemiddeld bent u bij geen enkele andere leverancier voordeliger uit. Elke productgroep is concurrerend geprijsd en voor grote aantallen kunt u prijsopgave aanvragen. Uw bijdrage aan de verzendkosten is afhankelijk van het orderbedrag. Boven een orderwaarde van € 140,- excl. BTW wordt uw bestelling gratis bezorgd.
Heeft u een vraag over uw order of bent u op zoek naar een bepaald artikel? Wanneer u belt krijgt u geen computer of callcenter aan de lijn, maar een service-gerichte klantenservice-medewerk(st)er. DiscountOffice.nl beschikt over productexperts op diverse gebieden die u graag helpen.
Bestelt u voor het eerst? Vele duizenden klanten gingen u reeds voor. Na registratie kunt u veilig online betalen via ondermeer iDeal. Orders namens onderwijs-, zorg- of overheidsinstellingen worden direct verwerkt. Ook overige zakelijke klanten komen hier op aanvraag, of na eerdere bestelling, voor in aanmerking.
Vandaag besteld, morgen geleverd. Voorraadartikelen worden meestal binnen een werkdag bezorgd in heel Nederland.
Bestelt u meerdere artikelen? De verzendkosten zijn eenmalig per order. Mocht een artikel niet op voorraad zijn dan wordt deze kosteloos nabezorgd.
DiscountOffice.nl doet er al meer dan 15 jaar alles aan uw bestelling snel en correct af te handelen. Met die ervaring wordt de service voortdurend verbeterd op alle vlakken. Wat andere klanten van de geboden service vonden leest u na bij de diverse onafhankelijke reviews.
Als particuliere klant geniet u ook van scherpe prijzen en volledige garantie. Zakelijke klanten worden tal van mogelijkheden geboden, variërend van facturering aan de administratie-afdeling tot prijsafspraken per product of verzending.