Privacy-bescherming op de werkplek

Per 25 mei 2018 is de nieuwe AVG-wet ingegaan. De Algemene Verordening Gegevensbescherming wordt beschouwd als de belangrijkste wijziging op het gebied van gegevensbescherming in de afgelopen 20 jaar.


De wet heeft als doel om de persoonlijke gegevens van alle inwoners van de EU te beschermen en is van toepassing op alle bedrijven, zowel groot als klein, die persoonsgegevens beheren of verwerken in zowel elektronische als papieren documenten.

De AVG wetgeving verplicht organisaties om:
  • transparant te zijn over hoe data wordt verkregen en hoe het wordt gebruikt
  • verantwoording te dragen over hoe persoonlijke data wordt opgeslagen, verwerkt en gebruikt
  • alles te doen om persoonlijke data te beschermen
Wanneer een bedrijf niet voldoet aan de AVG dan kan er een boete gegeven worden tot wel € 20 miljoen of 4% van de jaaromzet.

Wat wordt verstaan onder persoonlijke gegevens?

Dit is een naam, foto, e-mail of IP-adres, activiteiten op social media, bankgegevens, medische gegevens en andere identificeerbare gegevens. Hoe kunt u adequate maatregelen te nemen ter voorkoming van misbruik van persoonlijke gegevens?

Vernietigen

Voor het vernietigen van papieren documenten biedt een papiervernietiger de ideale oplossing om 100% te voldoen aan de nieuwe wetgeving!

DiscountOffice biedt voor elk gebruik de juiste papiervernietiger: voor grote of kleine kantoren en voor thuisgebruik.
Een papiervernietiger kan op twee manieren vernietigen: in stroken of in snippers.
Een stroken-vernietiger biedt een basisbescherming, de beste bescherming tegen identiteitsfraude biedt een snipper-vernietiger.

Papierversnipperaars worden ingedeeld in verschillende veiligheidsniveaus. De grootte van de snippers na vernietiging zijn van invloed op de veiligheidsklasse van de papiervernietiger. De volgende stelregel wordt gehanteerd: hoe kleiner de snippers, hoe hoger de veiligheid. Met kleinere snippers is het immers moeilijker documenten te herstellen. Het veiligheidsniveau wordt weergegeven in DIN-normen. Het meest verkocht zijn de papiervernietigers met DIN norm 3.

Archiveren

Ook is het belangrijk dat de documenten die u wel wilt bewaren veilig opgeruimd en bewaard worden. Voor het veilig archiveren van persoonsgegevens biedt DiscountOffice een uitgebreid assortiment archiveringsmiddelen voor elke situatie. Belangrijk is om eerst te inventariseren wat de bewaartermijn is en hoe vaak u de documenten nog verwacht te gebruiken.

Heeft u de gegevens nog regelmatig nodig? Kies dan voor een archief dicht bij de werkplek met bijvoorbeeld mappen, bakjes en ordners.

Wilt u de gegevens veilig opslaan en bewaren dan kunt u kiezen voor een functioneel archiefsysteem door documenten te bewaren in archiefdozen, opbergdozen en archiefcontainers.
Documenten van historisch belang, die dus lang bewaard moeten blijven kunt u het beste archiveren in zuurvrije archiefdozen. Deze dozen zijn speciaal gemaakt om de inhoud te beschermen tegen invloeden van buitenaf, zoals schadelijke UV-straling.

Privacy filters

Tegen nieuwsgierige ogen op uw beeldscherm kunt u persoonsgegevens beschermen met privacy filters. Deze beeldschermfilters zijn er voor monitors, laptops, tablets en smartphones.

Vooral het "schouder surfen" is een groeiende vorm van identiteitsdiefstal waarbij privé gegevens worden afgekeken of gefotografeerd terwijl u bijvoorbeeld onderweg op uw mobiele apparaat aan het werk bent. Met een privacy filter voorkomt u dit probleem. Een privacy filter zorgt ervoor dat uw scherm groter dan een hoek van 30 graden niet meer te lezen is. Voor u zijn de gegevens op het scherm wel helder zichtbaar.


Niet alleen voor de mobiele laptopgebruikers zijn privacy filters noodzakelijk, maar ook voor uw vaste monitoren zijn er vele omstandigheden waarbij een privacy filter uitkomst kan bieden.
U kunt denken aan bijvoorbeeld een werkplek aan de receptie van een zorginstelling waarin u absoluut niet wilt dat persoonlijke gegevens kunnen worden bekeken.

DiscountOffice.nl levert aan prijsbewuste bedrijven, instellingen en particulieren. Het zeer complete assortiment is meestal direct uit voorraad leverbaar in heel Nederland. Daarnaast zijn op aanvraag nog eens duizenden artikelen leverbaar via een uitgebreid internationaal netwerk.
Gemiddeld bent u bij geen enkele andere leverancier voordeliger uit. Elke productgroep is concurrerend geprijsd en voor grote aantallen kunt u prijsopgave aanvragen. Uw bijdrage aan de verzendkosten is afhankelijk van het orderbedrag. Boven een orderwaarde van € 140,- excl. BTW wordt uw bestelling gratis bezorgd.
Heeft u een vraag over uw order of bent u op zoek naar een bepaald artikel? Wanneer u belt krijgt u geen computer of callcenter aan de lijn, maar een service-gerichte klantenservice-medewerk(st)er. DiscountOffice.nl beschikt over productexperts op diverse gebieden die u graag helpen.
Bestelt u voor het eerst? Vele duizenden klanten gingen u reeds voor. Na registratie kunt u veilig online betalen via ondermeer iDeal. Orders namens onderwijs-, zorg- of overheidsinstellingen worden direct verwerkt. Ook overige zakelijke klanten komen hier op aanvraag, of na eerdere bestelling, voor in aanmerking.
Vandaag besteld, morgen geleverd. Voorraadartikelen worden meestal binnen een werkdag bezorgd in heel Nederland.
Bestelt u meerdere artikelen? De verzendkosten zijn eenmalig per order. Mocht een artikel niet op voorraad zijn dan wordt deze kosteloos nabezorgd.
DiscountOffice.nl doet er al meer dan 15 jaar alles aan uw bestelling snel en correct af te handelen. Met die ervaring wordt de service voortdurend verbeterd op alle vlakken. Wat andere klanten van de geboden service vonden leest u na bij de diverse onafhankelijke reviews.
Als particuliere klant geniet u ook van scherpe prijzen en volledige garantie. Zakelijke klanten worden tal van mogelijkheden geboden, variërend van facturering aan de administratie-afdeling tot prijsafspraken per product of verzending.